ورود کاربران به وبسایت رتینا و استفاده از خدمات ارائه شده به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌ها و خدمات رتینا است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل تمامی شرایط و قوانین رتینا از سوی کاربر می باشد.لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‌های قبلی محسوب می‌شود.

قوانین عمومی

کلیه اصول و رویه‌های رتینا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده بوده و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر می باشد. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‌ها و سرویس‌های رتینا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر می باشد.

شرایط گارانتی

اگر محصول خریداری شده دارای گارانتی آرتل است، جهت مشاهده قوانین این گارانتی اینجا را مطالعه کنید.

اگر محصول شما دارای گارانتی شرکت های دیگری است، کلیه خدمات پس از فروش آن اعم از رجیستری، خرابی دستگاه، خط و خش دستگاه و... بر عهده شرکت گارانتی کننده می باشد ، بنابراين بعد از باز كردن پلمپ اصلي دستگاهي كه داراي گارانتي ايران ميباشد دستگاه قابل برگشت به رتينا نبوده و شركت گارانتي كننده پاسخگو خواهد بود.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که در فرم ثبت‌نام اطلاعات کاربری خود را درج کرده است و به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات وبسایت رتینا اقدام می نماید. همچنین از آنجا که رتینا یک وب‌سایت خرده ‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده شخصی است که به منظور استفاده شخصی و یا اداری اقدام به خرید کالا یا خدمات می نماید.

ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از خدمات وبسایت استفاده نموده و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت می نمایید و هرگونه ارتباط از طریق وبسایت ،ایمیل و … برقرار می نمایید ، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام شده و شما موافقت می نمایید که رتینا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می نماید، تنها اطلاعات مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌ها از طریق آنها صورت می‌گیرد.

سیاست‌های رعایت حریم شخصی

رتینا با رعایت حفظ اطلاعات مشتریان متعهد می‌شود از حریم شخصی شما محافظت نموده و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‌تر و امن‌تر شدن استفاده شما از وبسایت را، توسعه بخشد.

کاربران، مجاز به بهره‌برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‌سایت رتینا و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌های مشابه مانند جمع آوری داده‌ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای رتینا محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات رتینا، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‌پذیرد به عهده کاربران است.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.retina.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه و یا تماس از طرف آدرس‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌گیریم.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

روزهای کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌شوند. رتینا به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌گذاری می‌دهد.

رتینا همواره در ارسال و تحویل تمامی سفارش‌های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با این وجود در صورتی که موجودی محصولی در رتینا به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای رتینا محفوظ است و یا مشتری می‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا ، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

با توجه به اینکه شرکت‌های سازنده ممکن است یک مدل کالا را با مشخصات مختلفی در بازار عرضه نمایند (مانند تفاوت در محتویات جعبه کالا و یا مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری)، چنانچه آن مشخصه در صفحه مشخصات کالا توسط رتینا ثبت نگردیده باشد لازم است خریدار در زمان سفارش آن کالا در سبد خرید سوال خود را در مورد مشخصاتی که در نظر دارد، مطرح کند تا توسط واحد پشتیبانی رتینا کنترل شود و خریدار پس از دریافت پاسخ اقدام به پرداخت و خرید کالا نماید.

در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت رتینا، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای رتینا محفوظ است. رتینا در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت رتینا می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل نمایند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، رتینا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد.

از آنجا که رتینا یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط رتینا بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ عودت داده خواهد شد.

تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

مسئولیت تمامی کالاها در هنگام ارسال بر عهده‌ی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و یا بیمه‌کننده شرکت حمل‌و‌نقل می‌باشد و تمامی کالاهای گران قیمت از قبیل موبایل، تبلت و لپ تاپ بیمه‌ی حمل می‌گردند. رتینا نیز پیگیر درخواست‌های مشتری از شرکت حمل‌کننده خواهد بود.

در صورتیکه کالای خریداری شده دچار نقص فنی باشد و توسط افرادی غیر از کارشناسان رتینا بررسی و یا تعمیر شود، مسئولیت آن تماما بر عهده مشتری خواهد بود.

در صورت وجود اشکال در کالا خریدار موظف است کالا را با تمامی لوازم بسته‌بندی کرده و آن را بیمه حمل نموده و به آدرس رتینا ارسال نماید؛ در صورت آسیب رسیدن به کالا در حین حمل در صورتیکه کالا بیمه نشده باشد و به درستی بسته بندی نشده باشد مسئولیت آن بر عهده خریدار است.

در هنگام دریافت سفارش خریدار موظف به کنترل بسته‌بندی سفارش می‌باشد تا در صورتیکه نقصی در بسته و یا محتوای آن در اثر حمل پیش آمده باشد آن را در حضور مامور شرکت حمل و نقل به‌صورت رسمی صورت جلسه کرده و از دریافت کالا خودداری نماید و مراتب حداکثر ظرف 24 ساعت به رتینا اطلاع داده شود تا رتینا بتواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که رتینا هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

رتینا بنا به درخواست مشتریان اجناس را به صورت آکبند بدون تست و یا در صورت درخواست مشتری باز شده و تست شده ارسال می‌نماید.

امکان عودت وجه تنها به حسابی که از آن حساب کالا خریداری شده است وجود دارد و رتینا از واریز وجه به حساب شخص دیگر یا شماره حساب دیگر معذور است.

در مواردی که تشخیص وجود مغایرت در کالا بدون باز کردن بسته بندی اصلی کالا و از طریق کنترل مشخصات روی جعبه اصلی کالا امکانپذیر باشد، باید کالا در همان حالت و بدون استفاده یا باز کردن بسته بندی اصلی مسترد گردد. لذا لازم است خریدار قبل از باز نمودن بسته بندی اصلی کالا نسبت به انطباق مشخصات کالای دریافتی با سفارش ثبت شده در حد اطلاعات مندرج روی بسته بندی اصلی کالا اقدام نموده و در صورت مشاهده مغایرت قبل از باز نمودن بسته بندی کالا، نسبت به هماهنگی با رتینا جهت استرداد اقدام نماید.

هنگام تحویل کالا ارائه کارت شناسایی معتبر به نام صاحب فاکتور الزامی است .

در صورتی که سفارشی برای مشتری ارسال شود و به علت عدم حضور وی در محل تحویل سفارش به واحد ارسال رتینا بازگشت گردد ، هزینه ارسال دوباره محصول از واحد ارسال به مقصد مشتری ، به عهده مشتری می‌باشد .

نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در رتینا، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات رتینا با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. رتینا در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی رتینا درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

محتوا

رتینا نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌های خود می‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‌های سازنده محصولات استفاده می‌کند. لازم به ذکر است رتینا تضمین نمی‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط رتینا دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.

وب ‌سایت رتینا هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‌های سایت خود و یا لینک‌های مرده نمی‌پذیرد. سروﻳس‌های سایت آنگونه که هست ارائه می‌شود و سایت رتینا تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

© کلیه محتویات سایت رتینا شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت رتینا تعلق دارد.

سیاست قیمت گذاری

سیاست قیمت‌گذاری در رتینا مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت‌های ارائه شده برای کالاها در رتینا قیمت‌های خرده فروشی است که غالباً توسط تولیدکننده و یا تامین‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می‌شوند.

در مواردی که نوسان‌های شدید ارزی در بازار وجود داشته باشد و یا اشتباه سهوی در قیمت‌گذاری رخ دهد، و در نتیجه آن سفارش با قیمت درج شده قابل تحویل نباشد، رتینا موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ دهنده اطلاع داده و سفارش را لغو نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‌شود. قیمت تمامی محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‌کند و هزینه‌های بسته‌بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع‌ رسانی می‌شود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، رتینا هیچ گونه مسئولیتی ندارد. رتینا خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.